Power Hula Hop – kręci się w fitnessie

Czy hula można potraktować stricte jako fitness? W sumie, czemu nie? Emilia i Marcin Mazgis wspólnie stworzyli Power Hula Hop – firmę zajmującą się organizacją szkoleń z zakresu prowadzenia zajęć fitness z użyciem hula hoop! To jak dotąd pierwszy i jedyny taki twór na skalę Polski. Intryguje? Nas również, dlatego zagłębimy się bardziej w ten […]

18.10.2018

Emilia Pieśkiewicz

Czy hula można potraktować stricte jako fitness? W sumie, czemu nie?
Emilia i Marcin Mazgis wspólnie stworzyli Power Hula Hop – firmę zajmującą się organizacją szkoleń z zakresu prowadzenia zajęć fitness z użyciem hula hoop!
To jak dotąd pierwszy i jedyny taki twór na skalę Polski. Intryguje? Nas również, dlatego zagłębimy się bardziej w ten temat.

Emilia i jej mąż Marcin rozpoczęli swoją przygodę z hula hop jeszcze będąc  w Irlandii. Podczas treningów z hula hop Emilia zauważyła, że okolice brzucha zaczęły zaskakująco szybko przekształcać się w tzw. sześciopak. Emilia Mazgis jest nauczycielką wychowania fizycznego, pedagogiem, fitness instruktorką, fizjoterapeutką. Sport towarzyszył jej od zawsze i jest zakochana w każdym rodzaju treningu.

Marcin Mazgis, to nauczyciel wychowania fizycznego, fitness instruktor, instruktor siłowni. Były zawodnik piłki nożnej oraz zawodnik sekcji pływackiej. Uczęszczał  również na zajęcia Judo. Obecnie rodzice dwójki wspaniałych dziewczynek oraz nadal  starają się rozwijać swoje pasje i talenty aby żyć zgodnie z hasłem bez ograniczeń.
Tych dwoje instruktorów ma, jak widać całkiem spore doświadczenie, dlatego postanowili zrealizować swoje marzenia i stworzyli strukturę treningu hula hoop, aby następnie wrócić do Polski i zarażać innych pasją do okrągłego sprzętu.

 

Taki trening to jednocześnie klasyka czyli powrót do dzieciństwa połączony z nowoczesnością i najnowszymi metodami dającymi maksimum efektów w krótkim czasie. Podczas jednego intensywnego treningu angażujemy głównie mięśnie brzucha przy jednoczesnej pracy całego ciała, dzięki czemu sylwetka zmienia się na lepsze w mgnieniu oka, a brzuch i talia są wręcz nie do poznania. Udowodniono naukowo, że trening połączony z dobra zabawą daje lepsze efekty. Zajęcia power hula-hop to po prostu wulkan pozytywnej energii. Głównym założeniem jest spalanie kalorii w obrębie brzucha i ud. Ćwiczenia z hula-hop pozwalają odkryć w sobie dziecko na nowo. Odnajdujesz w sobie w sobie radość, która kojarzy Ci się z beztroskim dzieciństwem.

 

JAKIE MIĘŚNIE AKTYWUJE TRENING POWER HULA HOP?

  • zajęcia power hula hop zostały stworzone przede wszystkim, aby spalać tkankę tłuszczową w miejscach najbardziej narażonych na ich odkładanie, czyli brzuch, boczki, uda i pośladki
  • autorskie wariację hula hoop możemy kategoryzować jako “trening całego ciała”, co wpływa na gibkość, równowagę oraz siłę
  • kręcenie hula hoop wzmacnia mięśnie około kręgosłupa, brzuch, ramiona, nogi oraz pośladki
  • wysmukla  i rzeźbi talię
  • dzięki poruszającej się po ciele obręczy masującej brzuch oraz “wałeczki”, nie tylko poprawiamy krążenie i metabolizm, ale pozbywamy się bólu w odcinku lędźwiowym kręgosłupa
  • wzmacniamy mięśnie kręgosłupa i brzucha, osłabionych przez stojący lub siedzący tryb życia
  • najbardziej zaangażowane mięśnie to: skośny wewnętrzny i zewnętrzny, prosty oraz poprzeczny brzucha.

SZKOLENIE

Szkolenie Power Hula Hop można znaleźć na Facebooku pod nazwą Power Hula Hop oraz na stronie internetowej powerhulahop.pl . Kursy prowadzone są na terenie całej Polski. Trwają jeden dzień i można do nich dołączyć, jeśli tylko posiadamy wykształcenie instruktora fitness / prowadzimy zajęcia ruchowe, bowiem szkolenie nie ma na celu kształcenia „od zera”, a jest elementem uzupełniającym wiedzę i doświadczenie instruktora.

PROGRAM KURSU

 CZĘŚĆ TEORETYCZNA 

  1. Ideologia zajęć Power Hula Hop
  2. Mechanika ruchu
  3. Etapy i budowanie treningu
  4. Rola hula hoop i jego prawidłowe użytkowanie
  5. Muzykalność i rytmika podczas zajęć
  6. Informacje przekazywane dla kursantów
  7. Efekty zajęć Power Hula Hop
  8. Wartość dodana, czyli Power Hula Hop, a zdrowie psychiczne, fizyczne oraz duchowe

 

CZEŚĆ PRAKTYCZNA

  1. Wszystkie elementy składające się na program zajęć power hula hop
  2. Szczególne opracowanie techniki wszystkich ruchów
  3. Nauka wprowadzenia kroków w grupie
  4. Master Class
  5. Samodzielne układanie oraz prowadzenie zajęć power hula hop przez uczestników szkolenia

 

CZĘŚĆ SPRAWDZAJĄCA

  1. Technika ruchów
  2. Umiejętność prowadzenia zajęć
  3. Umiejętność kontroli interakcji z uczestnikami

Organizatorzy kursu mają w swojej ofercie hula hoopy, w które można się zaopatrzyć. Kółka te są obciążone(ich waga waha się od 1 do 2 kg) i są specjalnie wyważone. Należy mieć na uwadze, że hula te są przeznaczone wyłącznie do kręcenia w okolicach brzucha.

NA CZYM POLEGA

Na czym właściwie polega fitnessowy trening z hula hoop i co nam daje? Rytmiczne poruszanie biodrami do przodu i do tyłu powoduje rozluźnienie napięcia mięśni otaczających kość krzyżową, dodatkowo poprawia przepływ krwi przez kręgosłup i zwiększa jego elastyczność. Podczas godzinnego treningu można spalić 400-600 kcal, ale to nie wszystko! Poza spalonymi kaloriami pobudza także produkcję endorfin – to, że hulanie daje szczęście nie jest dla nas żadnym zaskoczeniem. Według badań, pod względem spalania kalorii oraz tętna, power hula hop  jest porównywalny do aerobiku ze steperem oraz wysiłkowego kickboxingu.

Zabawa Power Hula Hop działa antystresowo, poprawia równowagę, postawę oraz koordynację, usprawnia pracę stawów, wzmacnia i stabilizuje mięśnie tułowia, zwiększa tętno, a co za tym idzie, poprawia nasze krążenie i wzmacnia mięsień sercowy. Delikatne, rytmiczne ruchy wykonywane podczas ćwiczeń z kołem w skuteczny i bezpieczny sposób zwiększają elastyczność stawów. Wspomaga powrót do formy po ciąży oraz utracie ciążowego brzuszka.

PRZECIWWSKAZANIA

W teorii trening z hula hoop może wykonywać każdy, bez względu na wiek, czy poziom sportowych umiejętności. Niemniej są sytuacje, w których należy powstrzymać się od tej aktywności:

  • Kobiety 3 miesiące po porodzie lub 6 miesięcy po cesarskim cięciu.
  • Wszelkie urazy kręgosłupa, zabiegi chirurgiczne, lub uszkodzenia stawów i kręgosłupa (rezultat zabiegu chirurgicznego lub urazu jest różny dla każdego człowieka. Tylko lekarz lub fizjoterapeuta ma odpowiednie kwalifikacje, aby dać Ci porady, więc proszę skontaktować się z nimi przed rozpoczęciem każdego nowego ćwiczenia).
  • osoby mające problemy z układem krwionośnym, czyli zaburzenia krzepliwości krwi, biorą leki rozrzedzające krew lub mają inne choroby, które mogą powodować częste siniaki.

 


zdjęcia pochodzą z fan page Power Hula Hop na Facebooku

artykuł napisany przy współpracy z Emilią Mazgis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *